2014. február 14., péntek

Nyalóka süti a szerelmeseknek

Ezzel a recepttel sem volt könnyű dolgom, mivel nem kimaradt belőle pár fontos momentum és az összetevők aránya sem volt helyes. Most egy javított verzióban mutatom meg nektek, hogy is készül ez a szív alakú édesség.






Hozzávalók:

- 2 csésze liszt
- 1 teáskanál só
- 2 evőkanál cukor (de elbír többet is)
- 1 csésze sótlan margarin (belevagdosva)
- 6 evőkanál víz
- 12 evőkanál eper, szeder vagy barack dzsem
- aszalt gyümölcs
- sütésálló pálcika (hurkapálcika tökéletes)







Elkészítése:

Egy nagy tálban keverd össze a lisztet, cukrot és a sót, majd add hozzá a vajat és gyúrd össze. A darabos tésztához add hozzá a vizet. Alaposan dolgozd össze a tésztát.
A tésztákat nyújtsd ki 2-3 mm vastagra. A kinyújtott tésztát szaggasd ki szívecske alakú szaggatóval, mivel tapasztalatom szerint ezek a szaggatók kicsik én a sütés közben váltottam és körbevágtam egy sablon alapján a szíveket. Az egyikre kanalaztam nem túl sok lekvárt, de tehettem volna bele aszalt gyümölcsöt is. A másik szívet ráhelyeztem és villával a széleit mindkét oldalán megnyomkodtam. Fontos, hogy a pálcikát nagyjából teljesen dugd be a süteménybe. Ezután egy kivajazott tepsibe tedd őket és süsd, amíg nem lesznek aranybarnák. 200 fok körüli hőmérséklet megfelelő lesz nekik.



Jó sütögetést és Boldog Valentin Napot! <3