2016. október 19., szerda

Frittata a legszuperebb egytál étel négy összetevőből-RECEPT

Mint minden háziasszonynak nekem is gond, hogy esténként egy fárasztó nap után mit készítsek, vagy reggel, amikor rohanó üzemmódban vagyunk, esetleg hévégi ebédre, amikor semmi kedvem főzni. Nemrég találtam egy frittata, azaz tojáslepény receptet, amit kicsit leegyszerűsítettem. Így is mennyei, sőt még sok egyébbel felturbózható, így garantáltan megunhatatlan és fél óra alatt elkészíthető. 





A Frittata nagyon laktató olasz étel, amit sok esetben sütőben készítenek el, de serpenyőben sem szükséges megfordítani. Kicsit az omletthez hasonlít, csak ennek alapvető hozzávalója a burgonya. A hozzávalóknál nem írtam mennyiséget, hiszen a serpenyőhöz kell adagolni, valamit sok finomsággal dúsítható, más fűszerezéssel is fantasztikus lehet. 



Hozzávalók

 -főtt krumpli
-hagyma
-tojás
-sajt
-só
-petrezselyem









Elkészítés


A krumplit felkockázva sós vízben megfőzzük. A hagymát serpenyőbe tesszük hozzá öntjük a leszűrt főtt krumplit és megpirítjuk olajban, vagy kókuszzsírban. Kicsit felverünk 4-5 tojást és ezzel az egészet leborítjuk, a lényeg, hogy ellepje a kockára vágott krumplit. Sózzuk, borsozzuk, petrezselyemmel fűszerezzük. Mikor a tojás a tetején már nem folyik, reszelt sajttal beterítjük. Amint megolvad a sajt tálalható. Legjobb pedig, hogy nem ragad le a legrosszabb serpenyőben sem, így csinos kis szeleteket vághatunk.

Én kolbász csipszel, vagy tejföllel tálalom. 


Legközelebb darált hússal, vagy zöldséggel fogom elkészíteni. Az előző napi maradék finomságok így kelhetnek új életre. :)