2016. szeptember 24., szombat

Őszi bakancslista (2016)


Hajnal van, pontosan négy óra. Két óra forgolódás után eljutottam arra a pontra, ha már a szépítő alvás nem megy, akkor hasznosan töltsem az időmet. Kiosontam tehát a laptoppal és feltettem forrni egy kanna vizet. Közben válaszoltam a kedvesebbnél kedvesebb, és érdeklődő kommentjeitekre, aztán jött a grafomán roham, hogy nekem írom kell egy őszindító bejegyzést. Bakancs lista címet kapott, nem mintha meg akarnék halni, de ennél találóbbat nem igazán lehet találni azokra a teendőkre, amit egy egy szezonban, intervallumban meg kell cselekedni. Legalábbis én most ezeket a tevékenységeket pécéztem ki magamnak. Így nézzétek el nekem hogy költői túlzással éltem, lássuk a bakancslistám és szerintem néhol szentimentális visszaemlékezéseimet. Persze azért maradok a realitás talaján is és pár jó tippel is szolgálok. 




Süss hajába sült krumplit és sütőtököt

Gyerekkorom elengedhetetlen kellékei voltak, azt hiszem az igazi ősz beköszöntét az első hajába sült krumpli jelentette. Mi tehettük be a rácsra és izgatottan figyeltük, hogy készül el. Ezek az alkalmak azt jelentették, hogy a nagy szobában (mai divatosabb nevén a nappaliban) piknikeztünk a családdal. Anya leterített egy nagy plédet és azon ettük a világ egyik legegyszerűbb és legfinomabb ételét teavajjal és majonézzel. Abszolút az idilli pillanatok közé sorolom a mai napig és szint érzem az illatokat. A sütőtök szintén a plédes étkezést vonta maga után, csak még intenzívebb illatélménnyel és akkor már forró gyümölcsteával, hiszen beköszöntött az igazán hűvös idő.

Viselj bordót, okkert és kekit 

Három igazán őszi szín szerintem, így ha egy-egy ilyen darabod van, már ősziesitetted is a ruhatárad. Illetve pár igazán őszi kiegészítőt is szerezz be, ilyen a szőrme mellény, vagy bunda. 



Szedj gesztenyét

Tiszadob hatja át az legszebb emlékeim kilencven százalékát. A kastélyparkban álló ős gesztenye fák alól hatalma (nekem hatalmas volt) kosarakba gyűjtöttük a gesztenyét, amiből aztán barkácsoltunk és mindig vittünk az óvodába és az általános iskolába is. Egy egy szellő megborzolta a fákat és csapatokban ejtőernyőztek körülöttünk a megsárgult levelek. Itt Nyíregyházán szinte minden nap elmegyek egy gesztenye fa alatt és le-le hajolok a fényes termésért.

Másik gesztenyé élményem a sokkal szúrósabb, de sokkal ízletesebb szelíd gesztenyéhez vezet, ami dédi udvarán állt. Még dédnagypapám ültette. Kiküldtek minket gyerekeket összeszedni a kis farkincás termést, amit lelkesen nem egy szúrást eltűrve szedtünk, hisz tudtuk, hogy fantasztikus lakoma vár bennünket. Tűzön, vagy a sütőben (nem ám akármilyenben sparhelt volt) elkészítették. Azóta sem ettem annál finomabbat, viszont nincs év, hogy ne vennék egy marékkal valamelyik vásárban és ne utaznék az időben. 
Így pedig nap közben is csemegézhetsz, sőt egész diétás ez  nasi.


Olvass a természetben
Most nem futok vissza sokat az időben,a múlt hétre pörgetünk csupán vissza. Indiánnyár, szoknya és egy jó könyv. Botond aratni ment és pont ráértem, így vele tartottam, nem igazán ehhez öltözve. Ilyenkor mondjuk nem sok dolgom van, leginkább szurkolni, hogy meglegyen az áhított terménymennyiség és persze lelkesen kell nézni, hogy telik meg az utánfutó, jelen esetben napraforgóval. És ez most úgy hangzott, mint kötelesség, pedig imádom. Mindig is szerettem a természetet járni, és imádom a földet. Sokszor viccelt vele anyukám, hogy olyan vagyok mint Scarlett ír genetikája. Nos így van, imádok beletúrni, látni mit adott nekünk a természet... Most tehát míg a kombájn dolgozott és a traktorokkal elvitték a teli utánfutókat, addig én egy fantasztikus könyvet olvastam egy fa tövében. Időnként megzáporoztak a sárga falevelek. És egyszer csak motozást hallottam és 10 méterre megugrott az árokból egy őz, ilyen közelről vadon még csak egyszer láttam. Mesés élmény volt, fenséges teremtmények és ő is annak a fasornak az árnyékát választotta, amit én. Nem értem hogy lehet, hogy a munkagépek és az ember szag nem zavarták el, már sokkal hamarabb. De ilyen élményt kívánok Nektek is.


Reggelizz ágyban párnák közt 

Sokszor dolgozik Botond hétvégén is, vagy épp én. Viszont szezonról szerzonra többször csapunk ágyban reggelizős hadműveleteket. Kötelezővé tenném a pároknak. Most például, hogy hajnalban püfölöm a klaviatúrát, azt hiszem meglepem egy ilyen villás reggelivel.


Kirándulás a színes erdőben

Remélem idén sikerül összehozni egy igazi romantikus erdei sétát, no meg egy erdei outfit fotózásra is vágyok. Falevél és termény gyűjtés, haladóknak gomba...istenem ilyenkor látom milyen szép gyermek és tini éveim voltak és hogy ezektől az élményektől nem foszthatom meg magam felnőtt koromban sem.

Wellness nap egy gyógyfürdőben

Botonddal jártam először Demjénben, de idén ősszel, vagy télen megint el szeretnék menni. Nem egy horribilis összeg, viszont az élmény óriási, amikor a kinti gőzölgő termálvizes medencében ülsz nyakig a fejedre pedig szállingóznak a hópihék. Semmihez sem tudom hasonlítani az érzést, földöntúli pillanat.

Süss kenyeret

Ugyan az új kenyér ünnepe elmúlt, viszont régen hetente sütöttek az asszonyok több kilós ropogós héjú, puha belű kenyereket. Emlékszem életem első kenyerére, ami akkor örömet okozott, hogy alig engedtem meg, hogy felvágják. Azóta profi módon rakom össze  a különlegesebbnél, különlegesebb fűszerezésű házi kenyereket, amiket magam dagasztok. Recept ITT

Home Spa

Erről a jövőhéten kerül ki egy poszt, amiben Győző Éva illusztrációi is felbukkannak. Nagyon időszerű, hiszen a hőmérséklet változással, a fűtésszezon beindulásával bizony a test és bőrápolásra is fokozottan kell figyelni. Nekem minden évszakváltás megviseli a bőröm és visszakacsint a tini korába megannyi pattanással.



Süss kacsát


Nekem a kedvencem és hazánkban nem túl elterjedt és népszerű étel, ezen változtatni kell. Anya elmondása szerint életem első kacsáját két évesen egyedül pusztítottam el. Annyira ízlett, hogy mire felocsúdtak, már csak a háta maradt meg, a többit megetették velem. Manapság ezért mindig két kacsa sül, az egyik az én torkos bendőmben tűnik el. Azért is igazi őszi étel, mivel a madár hasába és köré is érdemes alma darabokat vágni, amik tökéletesek köretnek is. Ha köré nem teszünk almát, akkor pedig jöhet az igazi zsíros kenyér, aminél nincs finomabb.

Elő a fürdőbombákkal

Imádok fürödni, dániában a legnagyobb csapásnak azt éreztem, hogy zuhanyozni tudtam csak. Azóta minden alkalommal hálát adok a kádnak és igyekszem rituálévá formázni a fürdéseket. Gyertyák, akár egy film bekészítve és beviszem a laptopot és persze fürdőbombák. A Lush fürdőbombái iszonyú élvezetesek, hiszen forognak, pezsegnek, színeznek, míg a BOMB Cosmeticsé nem olyan látványos, de sokkal táplálóbb.



Forralt bor

Általában a rose és a szamorodni az a bor, amit nagy ritkán elkortyolgatok este, viszont télen jöhetnek a testes vörösek is forralva. Sok fűszer a titok, ami azonnal átmelegíti az embert. Németországban ittam ezzel a fűszerezéssel Wiskey-t is, nos az szerintem az igazi Lángnyelv, a Harry Potterekből, haladóknak ajánlom :)

Persze a forró csoki, vagy a gőzölgő tea is ismerni, így rád bízom a döntést. 




Bolhapiac

Imádom ezeket a limlomos, illetve antik piacokat. Ősszel sem maradhat ki ez az időtöltés, főleg, hogy egy régi írógépre pályázok, de még nem találtam meg vágyaim tárgyát. Helyette sok kincsre bukkantam, így nincs okom panaszra. 



Fotó: Katona Brigitta
Őszi rúzsok és lakkok

Időszerű a bogyó árnyalatokat, bordókat, mély lilákat elővenni és egy két darabbal frissíteni a készletet. Hidd el, ha nem szereted az őszt, akkor ez jobb kedvre derít.



















Egy puha pléd, vagy köntös otthonra

Ezt már kipipálhatom, ugyanis ismét gazdagítottam a gyűjteményem egy pléddel. Mivel én sem rajongok a hidegért, így nincs jobb, mint egy meleg pléd az olvasáshoz (blogoláshoz), vagy egy pihe-puha köntös (ahogy anya mondaná pongyola).

Társasjáték

Barátokkal, szerelmetekkel, a családdal tartsatok egy játék napot, vagy estét. Mi jövőhétre tervezzük nagymamámékkal az Activitizést. Amióta felnőttünk nincs sírás rívás, de annyi gurgulázó kacaj tölti meg a kis házat, hogy az leírhatatlan. Botonddal pedig a szókirakózás az esti szórakozásunk és nem telefonon!

Mozi délután

Legjobb filmek bekészítve, pattog a mikróban a Pop Corn? Bizony akkor már a hideg évszakok dívnak. :) A sorozatok beindulnak, illetve ilyenkor újra nézzük a kedvenceinket. Egyetemen a koliba az albérletbe költözés nekem azt jelentette, hogy a barátokkal összeültünk és kedvenc filmjeinket, sorozatainkat mutattuk meg egymásnak. Sőt ősrégi sorozatok, mint a Dallas, A Farm, ahol élünk, Szomszédok és a Kisváros is előkerültek. Némelyikre annyira rákattantam, hogy minden lyukas órában és minden szabad percemben azok mentek, ezekkel hangolódtunk az esti bulikra és ezek voltak a bűnösök, ha egy-egy vizsga nem sikerült a legjobban. Nos ideje elővenni a kedvenc csajos sorozataimat és ezeket az őskövületeket is, hiszen Jockey és Samanta élete még mindig érdekes, ahogy Usztics Mátyás városmegmentése is. :)


Lampionozd fel a szobád


Ősszel, ahogy rövidülnek a nappalok és bizony Szeptember 22. óta ez történik egyre inkább hiányzik nekünk a fény. Erre kitűnő megoldás a lampion. Megannyi formában és színben elérhető a Dekorlampion, Gömblampion oldalán és remek dekorációként szolgál bármely lakásban.
Ködös reggelben meglátni a szépet

Gyűlölöm a hideget, viszont lenyűgöz a köd látványa. Mindig mondják rám, hogy a felhők fölött járok, viszont ilyenkor konkrétan mindenki a felhőben sétál. Remek ilyenkor gondolkozni, amennyire csökken a látótávolság az utcán, annyira nő a fejekben. Lássátok meg ezt a csodát is!

Gardrób rendezés

Ideje eltenni a nyári ruhákat és mustrára felsorakoztatni az őszi darabokat. Amiket már évek óta nem viselsz, add tovább barátnőknek, fiatalabb rokonoknak. A hibás darabokat vagy javítsd meg, ez is egy jó program, vagy dobd ki. Írj egy listát, hogy milyen alap darabok hiányoznak és milyen szezonális trendi darabokra vágysz. Ésszerűen tervezd a gardróbod, hiszen az őszi ruhák télen és tavasszal is jól jönnek, tehát három évszakban is viselheted őket.

Ilyenkor én beteges módon rendezkedek, a szoba többi részét is átpakolom és a minkek kozmetikumok sem maradhatnak ki a sorból.

Tartsatok a barátnőkkel turi napot

Nincs jobb program a turizásnál. Reggel bálabontás előtt egy forró kávé az egyik kedvenc helyen, aztán őrületes vadászat indulhat. Mikor nézegettek, akkor a másik stílusának és méretének megfelelő darabokat is dobjátok a zsákba, aztán a végén szortíroztok. Így még jobban megismerhetitek egymás stílusát, ami megkönnyíti az ajándékozást is. :)



Ha nem vagytok turizósak, akkor szervezzetek saját turit. A nektek már nem kellő ruhákat vigyétek át egymáshoz és egy bögre forrócsoki mellett próbálgassátok fel, cserélgessétek és pontozzátok, mint a Szex és New Yorkos csajok, kincs és szemét! :) Ja és a sminkek közül is szortírozzatok! 





Bográcsozz egy utolsót

Jó meleg plédbe bebugyolálva süssetek szalonnát, vagy bográcsoljatok. Búcsúztassátok el a nyarat méltóképp!


Illatosítsd a szobádat olajokkal

Tudom, hogy vannak méregdrága illatgyertyák és nem is kétlem, hogy fantasztikusak. De, ha nem engedheted meg magadnak, akkor vegyél a százforintos boltokban illóolajokat. Én hatalmas készletet halmoztam fel és ilyenkor jöhetnek a virág illat helyett a fűszeresebb illatok. Most a szegfűszeg és a kókusz, valamint a fahéj a kedvencem.

Ahhoz pedig, hogy a szoba gyertya láng nélkül is illatozzon egy tálba tégy szódabikarbónát és csepegtess bele illóolajat rendesen. Mennyei illatot varázsol, ha enyhül az illat csak keverd fel az olajos szódabikarbónát és ismét érezheted a lelket melegítő illatkomponenseket.




Kóstold meg az ország tortáját

Nem vagyok egy édesszájú, a tortákat pedig nagyrészt nem is szeretem, de az idei ország tortája az Őrség zöld aranya, valami mennyei. Ki ne hagyd! Haladók pedig el is készíthetik, a recept elérhető!










Kockás ing elő

A favágó stílus nem csak a férfiaknál, de bizony nálunk is menő. A legegyszerűbb szettet is tökéletesen feldobja a ez az ing és kicsit hanyag, de semmiképp nem slapmos megjelentést ad.


Kupon napok


Bizony, ha ősz akkor kedvenc magazinod biztos előrukkol a saját kuponfüzetével. Szerintem én Glamour napozok, bár igazán visszafogott leszek úgy tervezem, mert sok kiadás következik a közeljövőben. Remek időtöltés a kuponokat kivágni, tervezgetni és listát írni. Szerintem én ezt a részét még jobban is élvezem, mint magát a vásárlást. Azért szabjatok ésszerű határokat, ITT egy régebbi poszt, amiben felhívom pár dologra a figyelmeteket.

Most már hámlassz!
Idén ősszel végre belevágtam egy új bőrápolási műveletbe, a hámlasztásba. Nyáron már egy Mádara termékkel kísérleteztem, de most eljött az ideje az igazi AHA hámlasztásnak a Paula's Choiceal. Két használat után már sokkal szebb a bőröm, mint bármikor, de persze ez egy hosszútávú folyamat. Ha leteszed a radírokat és BHA, vagy AHA hámlasztót kezdesz használni, akkor nagyon fontos, hogy ügyelj a fényvédelemre, ugyanez vonatkozik a retinolra is.