2016. április 28., csütörtök

Szoptatás nyilvános helyen diszkréten- YOKKOLA + NYEREMÉNYJÁTÉK


Egy izgalmas és nagyon különleges fotózásra mondtam nemrégiben igent. Azt hittem, hogy ilyen jellegű képek csak évek múlva fognak készülni rólam, ugyanis a YOKKOLA márka szoptatós (illetve kismama) felsőket forgalmaz kismamáknak, friss anyukáknak, mint tudjuk én még egyik sem vagyok (Ami késik nem múlik!). Az apropó, amiért lelkesen álltam modellt, mivel mostanában nagy port kavart a nyilvános helyen szoptatás, sőt maga a szoptatás is, mint tabu jelent meg a magyar és külföldi köztudatban. 



Így esett meg, hogy egy napra kipróbáltam milyen is kismamának lenni, vagyis milyen lehet az élet pocakkal és kényelmes felsőkkel, amik még jól is állnak, vidámak. A fotózás nagyon baráti hangulatúra sikerült a Labor Cafe adomány kávézóban (ha erről a helyről szívesen olvasnátok, akkor írjátok meg kommentben) és külső helyszíneken.



Az utóbbi hónapokban sokszor került elő a téma a médiában is, mivel több atrocitás érte a kisbabájukat szoptató anyukákat. Amikor az első Mekis botrány kirobbant elgondolkoztam én is ezen, beleélve mindkét oldal, mindkét tábor álláspontjába.

Először is szerintem nincs abban semmi gusztustalan, vagy elborzasztó, hogy egy nő eteti a gyermekét, aki éhes. Ráadásul jól nevelt ember nem is nagyon bámul bele ebbe az intim helyzetbe.

Teljesen természetesnek találom, hogy amennyiben éhes a gyermek, akkor az anya megeteti, és ha még szopik a kicsi, akkor hogy máshogy, mint így. Persze szerintem egyetlen nőnek sem ez a mániája, hogy a nyílt utcán leüljön és szoptasson (bár ha ezt lenne ahhoz sincs senkinek semmi köze), viszont ha úgy jön ki a lépés, hogy nem tudja másképp megoldani, nyilvánvaló hogy nem hagyja éhesen a kisbabáját. Legalábbis én biztos leülnék egy padra, egy kevésbé forgalmas helyen és etetnék.

Gondoljunk bele, mi megéhezünk beugrunk a Mekibe, elvitelre kérjük a kaját és a hamburgert az utcán esszük meg, de elvárnánk, hogy egy pár hónapos gyerek bírja ki hazáig. Nem túl empatikus hozzáállás ugyebár és valahogy a gyerek tárgyiasítása is ez a fajta gondolkodásmód.

A legdurvább, hogy azon senki nem háborodik fel, ha a napilap címlapján egy meztelen nő díszeleg, vagy ha mélyen dekoltált az eladó hölgy, ezek szexi dolgok. Kérdem én akkor a szoptatás miért vált ki ekkora ellenérzéseket egyesekben? Mi ez a prüdéria?



Egy külföldi blogger tett egy kísérletet (merem remélni, ha hazánkban ismételnénk meg ezt nem így alakulna), egy forgalmas városrész padjára leültetett egy mélyen dekoltált ruhába öltözött hölgyet és utána ugyanoda egy szoptató kismamát. Megdöbbentő, botrányos lett az eredmény. Míg a mellét kipakoló nő rengeteg elismerő férfi (láthatóan a nőknek se volt gondja vele) tekintetet, mosolyt kapott, addig a gyerekét etető nő csúnya beszólásokat zsebelt be.

Én nagyon felháborodtam ezen és ezután kezdtem megérteni azokat a kismamákat, akik ez ellen harcos módon felléptek. Gyűlölöm a kettős mércét!



Nem egy barátnőmnek van gyereke és szinte mindegyiküket láttam szoptatni, vagyis nem láttam, ugyanis lehet ezt nagyon diszkréten is csinálni. Van kifejezetten szoptatós melltartó, vagy szoptatós felső, ami rafinált megoldásával semmit nem enged láttatni ebből az intim pillanatból. Ráadásul, ami látszana azt a baba feje, amit egy pelenka, egy kendő simán el tudja takarni. A YOKKOLA kínálatából nem egy ilyen felsőt próbáltam, nagyon kényelmesek és meglepőbbnél meglepőbb helyeken kell félre hajtani, vagy lecipzározni egy részt, szuperek ezek a megoldások.

 Kipróbáltam, ha én járok úgy, hogy a majdani gyerekem éhes lesz és nincs lehetőségem hazajutni etetni, akkor is meg fogom tudni szoptatni szemérmes létemre. Reméljük mire oda jutok, hogy szülni fogok, addigra nem lesz ekkora tabu ez a téma.




A másik nagy könnyebbség, amit az anyukák kaphatnának, ha minden nagy bevásárló központba külön helyre kerülne a WC-től egy szoptatós pelenkázó szoba (ami tiszta!).


A fotózás nagyon izgalmas volt nőként, leendő anyaként, megtapasztalhattam mennyire változik, majd meg a testem egy csinos pocakkal, édes teherrel. Ráadásul az első olyan fotózásom volt, ahol pont előnyös volt a téli felszedett pár kiló és nem hogy behúznom, de  ki kellett nyomnom a hasam időnként. :) A felsők nagyon vidámak, izgalmas megoldásuknak köszönhetően egyszerű a szoptatás bennük. Persze már érdemes kismamaként beszerezni egy két ilyen darabot a kismama farmer mellé, hiszen ezt tovább is tudjuk viselni, mint a kilenc hónap. Ami még fontos, hogy az anyaguk is nagyon kellemes és tényleg egytől egyig minőségi darabok.

A YOKKOLA Webshopon pedig megnézhetitek a többi rólam készült fotót a tavaszi kollekció modelljeiről. Örülök ennek az élménynek és még jobban meghozta a kedvem a várandóssághoz. :)



Nyerj fogzást elősegítő nyakláncot: NYEREMÉNYJÁTÉK ITT


Még hozzátenném a poszthoz, hogy a szoptatás nagyon egészséges, ráadásul a kismamák is könnyebben tudják leadni a terhesség alatt felszaladt kilókat, ha így etetik a gyermeküket. A babák immunrendszere is sokkal ellenállóbb az anyatejtől és ami plusz pont, a cici mindig kéznél van, míg a cumisüvegnél melegíteni kell a tápszert és még sorolhatnám. Remélem én azon szerencsések táborát fogom erősíteni, akinek elég a teje és zökkenőmentesen etethetem majd a gyermekem, ott ahol megéhezik.

IDE KATTINTVA
megvásárolhatod a ruhadarabokat és bővebb információt is találsz a szoptatásról.


Fotók: Kutasi-Laczkó Brigitta

Mi a véleményetek a szoptatásról nyilvános helyen?