2015. május 19., kedd

1. lépés: Arctisztítási (rutinom-termékek)

Ahogy idősödök és komolyodok rá kellett jönnöm, hogy mit sem ér egy jó smink megfelelően ápolt, szép bőr nélkül. A máló vakolatra se lehetett volna felfesteni a Sixtus kápolna freskóit, így egyre inkább elmélyedtem az arcápolás rejtelmeiben, olvastam és tapasztaltam. Legfontosabb lépésnek pedig kétségtelenül az arctisztítást tartom, így az arcápolási sorozatom első és legfontosabb bejegyzéseként szánom Nektek ezt a posztot. Elmondom én hogyan és mivel tisztítom a bőröm, mi vált be és milyen termékekhez nyúlok előszeretettel és reménykedem, hogy segítségetekre leszek. 



Az én bőröm nagyon érzékeny volt, aztán rájöttem, hogy az élelmiszerekben lévő adalékanyagokra vagyok allergiás, ezután elkezdtem kiszűrni azokat a dolgokat (instant kávé, croaissant stb.), amik allergiás reakciót váltottak ki és amiktől piros kiütések, majd durva hámlás jelentkezett. Ekkoriban egyetlen arctisztító jöhetett szóba a gyógyszertári mosakodó krém, amit a mai napig előszeretettel használok, mert csodálatosan tisztít és mégsem szárítja a bőrt, ami pedig hab a tortán, hogy nagyon olcsó. Ajánlom mindenkinek, hogy kevertessen a közeli gyógyszertárban és időnként hagyja szabadságra menni a bőrét ezzel a kencével. Pár hónapja láthattatok videót a reggeli arcápolási rutinomról, hamarosan az estit is megmutatom Nektek. 


Menetrend



Esténként mindig eltávolítom a sminkemet és ehhez számomra a legtökéletesebbnek a micellás vizek, más néven micelláris oldatok szolgálnak (micellás vizekre nem térek most ki, mert arról már írtam egy RANGSOR TESZTET). Amióta megjelentek ezek a vizek nem is használok sminklemosót, de persze ízlések is pofonok. Ezután minden alkalommal arclemosóval eltávolítom a maradék szennyeződéseket és az esetleges sminket, így a pórusaim teljesen kitisztulnak és képesek lesznek tökéletesen felszívni a hidratáló krémeket és egyéb kencéket, tehát egy zűrös nap után egyfajta tisztító rituálét végzek a bőrömön, ami meg is hálálta magát. Sokkal kevesebb pattanás és mitesszer jelenik meg a bőrömön és óriás pórusaim is látványosan kisebbé váltak, összébb húzódtak a hónapok alatt. Az arclemosókat általában felviszem, eloszlatom a bőrömön és amíg megmosom a fogam, hagyom, hogy kifejtsék a hatásukat, ezután öblítem csak le őket. Nem egyszer bevetem az elektromos arctisztítót és az arctisztító korongocskát, de ezekről majd lent olvashattok.

Az alapos tisztítás miatt, reggel csupán egy vattakoronggal és egy kis micellás vízzel áttörlöm a bőröm és fel is készült  sminkelésre. 


Arclemosók



Másik hatalmas kedvencem a La Roche-Posay  fiziológiás hab állagú arctisztítója, aminek a használata hihetetlen szórakoztató, minden alakalommal úgy egyengetem el a bőrömön, mintha borotválkoznék. (igen sose növök fel) :) Szuperül és kíméletesen tisztítja a bőrt, még akkor is tudtam alkalmazni, amikor allergiás rohamom volt, bár ez igaz a LRP összes termékére, ez a márka nagyon tiszta, hiszen nincs a illatanyag, színezék, parabén mentes és egy speciális termálvizet tartalmaz, ami szuperül nyugtatja a bőrt. 

Online megrendelhetitek a La Roche-Posay Online-tól.







Vichy Pureté Thermale habzó arctisztítójával teljesen elégedett vagyok, hatékonyan tisztít, kellemes az illata és babapopsi simaságú bőrt eredményez. Amióta visszaszorítottam a bőröm allergiás reakcióit azóta egyre szívesebben nyúlok ezután a termék után.

Megrendelhetitek a Vichyonline.hu oldaláról.











Mádara szintén habzó arctisztítója a legutóbbi (májusi) Pure by Pixiboxban lapult és azonnal birtokba is vettem, mivel ez egy nyugtató, gyulladáscsökkentő hatású termék, így inkább a pattanásosabb időszakaimban (igen már ráncok vannak és még pattanások is) fogom szeretni, illetve célzottan a pattanásos területen ezt fogom használni. Remekül tisztít, de a normál bőrömet kicsit zsírosítja használata után beindult a faggyú termelődésem, de ez csupán annak köszönhető, hogy nem teljesen a bőrtípusomnak megfelelő, tiniknek és problémásabb bőrűeknek ajánlom inkább. (hamarosan egy teljes körű tesztet is olvashattok)




Vichytől próbáltam még a PURETE THERMALE 3 IN 1 arclemosó tejét, amit most már nem kedvelek annyira, sokkal nehezebb leöblíteni, mint a hab állagú arclemosókat, így kicsit pepecselős az egész és nem érzem a bársonyos bőrfelszínt se a használat után, ugyanakkor gyönyörűen tisztít és sokszor más Vichy termékekhez ajándékba adják. Amúgy már új még szebb csomagolással kapható. 





A MEMEBOX-ban (nagy bánatomra már Európába nem szállítanak Beautyboxot) is lapult annó egy nagyon izgalmas arctisztító, amiben disznókollagén és pókkivonat is van, ami nekünk európaiaknak nagyon furcsán hangzik, viszont engem felvillanyozott, hiszen már bizonyítottak számomra a keletiek, arcápolásban jócskán előttünk járnak. Imádom ezt a fekete arctisztítót is, nagyon a végén járok a flakonnak, őszintén spórolok is vele, annyira szeretem. Mitesszerekkel remekül elbánik, gyönyörűen kitisztítja a pórusokat.









Eszközök




Nekem még mindig csak az Ebyről rendelt elektromos arctisztító kefe van, de ezt is imádom, bár gyanítom, hogy ha egy jobb készüléket kipróbálnék, akkor a kukában landolna. Alapvetően azoknak ajánlom, akik tényleg szép tiszta bőrt és pórusokat szeretnének, illetve az arcradírozást ki akarják hagyni. A kefét be szoktam nedvesíteni és teszek rá valamelyik arctisztítóból, majd egy percig simogatom vele a bőrömet. Gyönyörűen eltávolítja a szennyeződéseket és az elhalt hámrétegektől is megszabadít. Teszt ITT. Általában a korai fekete arctisztítóval használom, talán azért, mert jól látszik, hogy rendesen kimostam e használat után.








Legújabb kedvencem az Ebelin (dm saját márkája) arctisztító párnácskája, ami szilikonos, gumis anyagból készült és azt ígéri, hogy csökkenti a mitesszeresedést és masszírozó hatásával a bőr feszesebb lesz. Még nem olyan régen használom, de eddig nagyon tetszik és háttérbe szorította a fenti arctisztító kefét. Még a mitesszer csökkenésről nem tudok beszámolni, de az biztos, hogy nagyon jó érzés a masszírozás és pihe-puha utána a bőröm, sehol sincsenek elhalt hámrétegek. Az ára se vészes 800 Ft körüli összegbe került és mivel könnyen tisztítható, így hosszú ideig fog szolgálni. A tappancsos hátoldalát, pedig a tükörre fel lehet cuppantani, így könnyen megszárad egy fél óra alatt. Használat előtt be szoktam nedvesíteni és úgy teszem rá az arctisztítókat.



A megfelelő arctisztítás hosszútávon a legjobban megtérülő befektetés, ugyanis a bőrünkön kevesebb pattanás, mitesszer jelenik meg, sőt a ráncosodást is késlelteti. A krémek is csak a tiszta arcbőrön tudják legjobban kifejteni a hatásukat, a hatóanyagok akkor tudnak megfelelően, maximálisan beszívódni, ha a pórusaink tiszták és nincsenek eltömődve. Remélem hasznosnak találtátok a bejegyzést, a következő bejegyzés pedig a tonizálásról fog szólni.

Nektek melyik a kedvenc arctisztító terméketek? használtok valamilyen arctisztító eszközt? Milyen az arctisztító rutinotok?