2015. január 13., kedd

Milyen egy esküvői ruhapróba?

Sokan olvastátok már azt a posztot, amiben beszámolok az Esküvő kiállítás élményeiről, de most a különlegesebb részéről fogok írni. A poszt címe lehetett volna az is, hogy Esküszöm rosszban sántikálok!, de maradtam a klasszikus megfogalmazásnál.

 Mindenki, aki szeretett volna ezen a napon, próbálhatott két szalonban is Nyíregyházán ruhákat. Persze ezt nem hagyhattuk ki a barátnőmmel, azonnal felkerestük mindkét helyet és vegyes tapasztalatokkal gazdagodtunk. Előző élményeinkből kiindulva, úgy véltük, úgy tudjuk a leginkább felmérni a viszonyulást ezekben a kölcsönzőkben, a fogadtatást és magát a hangulatot, ha maradunk menyasszony bőrbe bújva. (Az esküvőkiállításról szóló cikkből kiderült milyen nyomásra váltunk menyasszonnyá egy napra.) Az igazat megvallva, ugyan még nincs gyűrű az ujjamon, de már rendszeres téma Botonddal köztünk az esküvő és a gyerekvállalás, nos öregszünk. :) Ebből kiindulva gyakorlatilag én is az esküvőmre készülök és a cikkből kiderül mennyire fel is lelkesedtem ezen téma iránt a próbák végére. 









A videóban látott figyelmesség és profizmus az én ruhapróbámat is végig kísérte és szuperül bemutatja a szalon kialakítását, így érdemes ezt is megnézni. (Forrás: http://www.eliteskuvo.hu/eskuvoi-ruha)

Elite szalon







Ahogy már említettem két szalonba is voltunk az első az Elite volt, aminek a ruhái és kiállítási elemei (tudjátok a zsabós, cilinderes vintage "öltöny" és hozzá illő régi menyasszonyi ruha) lenyűgöztek. A másik szalon pedig az Universum üzletház emeletén található Nyíregyházán. 


Először az Elite szalont kerestük fel, ahol nagyon barátságosan és kedvesen fogadtak bennünket. Kicsit várnunk kellett, mert mások is próbáltak, de kényelmes székekben ülve időztünk, gyönyörködve a szalon szépségében és természetesen a ruhákban. A báli szezon lassan közeledik, így természetesen a színes estélyiket is végiglapoztam és megnézegettem az vőlegény kellékeit is a nagy naphoz. Kávéval kínáltak minket és várakozás közben is nagy figyelmet fordítottak ránk, amit én még boltban sosem tapasztaltam, lenyűgöző. Megtudtuk, hogy minden ruhát három-négy alkalommal visel menyasszony, ezután az uszályát levágják és táncruha lesz belőle, majd ismét pár alkalom után leselejtezik, vagyis innentől megvásárolható a bérleti ár környéki összegért. Ebben a szalonban tehát nem csupán kölcsönözni lehet a ruhákat, vásárolhatunk is magunknak is, és aztán a lányunkat terrorizálhatjuk, hogy ő is ezt viselje az esküvőjén. :)


Miután ránk került a sor a nagy próba fülkében, Marilyn Monroe takarásában ölthettük fel a lélegzetelállító ruhákat. Az állványon rengeteg spanyol és amerikai csipkecsoda, szatén ruha, sorakozott, amik gyöngyöknek és strasszoknak köszönhetően ragyogtak, szikráztak a fényben. A menyasszonyi ruha felvétele nem egyszerű művelet, először az abroncsos szoknyát kell felölteni és ezután jöhet csak a ruha. Alulról adták rám, egyedül szerintem fél órás szenvedéssel tudtam volna belebújni, de a tapasztalt eladónak köszönhetően két perc alatt belecsúsztam a pompás királynői darabba.











Természetesen mielőtt választottak Nekem ruhát megkérdezték az elképzelésemet, fazont, színárnyalatot és díszítettséget illetően. Abban biztos vagyok, hogy egyszer az életben királynős ruhát szeretnék ölteni, így nem kétséges, hogy a menyasszonyi ruhámnak ez lesz a fazonja. Ráadásul az alkatomhoz ez mutat a legjobban, hiszen kiemeli a vékony derekam és jótékonyan eltakarja a vastagabb combjaimat. :) Nagyon tetszenek a pánt nélküli ruhák és ez a felső megoldás optikailag nagyítja a mellet, így ez az előnyösebb nekem az egyenes vonallal szemben.

Már az első ruha is hihetetlen elegáns volt rajtam, bár a mell résznél lévő strasszok nekem annyira nem lopták be magukat a szívembe, így jöhetett a következő darab, letisztultabb.


Minden ruha M-es méretű, mint a próbababák, így természetesen rám hatalmasak voltak, ezért pár képen a fotó kedvéért össze kellett fogni rajtam, hogy le ne essen. Minden esetben a kölcsönzött darabot a menyasszonyra igazítják, több próba is van az esküvő előtt, hogy tökéletes legyen a számára. Ami nagy meglepetést okozott, hogy vannak olyan ruhák, amiket akár egy évvel előre lefoglalnak, így érdemes az eljegyzés napjától rohanni ruhákat nézni, hogy megfelelő választék álljon a rendelkezésünkre. A másik, hogy a kitűzött időpont legalább 40 héttel később legyen (ezt az esküvő naplóból tudtam meg), mint ahogy nekilátunk az esküvő előkészületeinek, ha nem karunk kapkodni és lemaradni egy jó helyszínről, vagy ruháról. 





A kedvencem ez a darab volt
Az Elite szalonban megengedték, hogy fényképezzünk, sőt segítettek a fotózásban. Ez nagyon szimpatikus dolog és szerintem igazán menyasszony barát. Ráadásul nálam sokat dob a latba, hogy mennyire rugalmas egy szalon a menyasszonnyal. Itt tényleg királynőnek éreztem magam a ruhapróba közben, minden arról szólt, hogy az én kívánságaim ki legyenek elégítve. Amelyik ruhát fel szerettem volna próbálni már hozták is és segítették rám. Meg kell jegyeznem az én "öltöztető nőm" végtelenül kedves volt és humoros, régen nevettem ennyit. Olyan szintű önbizalom növelésben volt részem a kezei között, hogy az leírhatatlan, le a kalappal előtte. :)

Visszatérve az öltöztetésre, most már értem az Elfújta a szélben leírtakat, hogy egyedül képtelenek voltak öltözni a nők, ezeket a nagy abroncsos ruhákat ránk kell adni, nincs mese. :) Mozogni is meg kell tanulni bennük és a tartásunk is megváltozik a viselésük közben.


Minden ruha egy melltartó kapocshoz hasonlító vastag fűző réteggel rendelkezik, ami megakadályozza a lecsúszásukat és még vékonyabbá varázsolja az arákat. Az uszályos darabok természetesen felcsatolhatóak, de ez a szalon minden ruha mellé egy táncruhát is ad, így két ruhát kapunk egy kölcsönzési árért. Természetesen a táncruhát is gazdag és gyönyörű választékból nézhetjük ki magunknak.



Csodálatos csipkézés




A ruhák egytől egyig lélegzet elállítóak voltak. Már bánom, hogy több fazonnal nem kísérleteztem, érdekes lett volna látnom magamat sellő fazonban, vagy zárt csipkés hosszú ujjú ruhában és a blogposzt is sokkal színesebb lett volna. Remélem lesz még alkalmam ilyen ruhákat próbálni, hiszen az esküvő sorozatot most még nagyobb lelkesedéssel fogom folytatni a blogon.











Az Elite szalonban a próba végére teljes esküvői lázban égtem, annyira átadták nekem az menyegző hangulatát, hogy lelkesen tervezgetni kezdtem a sajátomat, pedig ezen régen agyaltam már. Az udvariasságuk leírhatatlan, percek alatt úgy éreztük magunkat, mintha ezer éves barátnőkkel próbálnánk együtt, tényleg nem hittem, hogy létezik ilyen. Köszönöm ezt az élményt, biztos, ha felkerül az ujjamra majd a gyűrű ide visszatérek és innen szerzem be a ruhámat, hiszen a választék is meggyőző.
















MÁSIK ESKÜVŐI SZALON


Elite szalonban készült kép
Ezután átzarándokoltunk feldobottan, boldogan a másik szalonba, aminek a ruha kínálata a kiállításon szintén hatalmas volt. (Sajnos a szalon nevére nem emlékszem, de nem is akarok.) Amikor beléptünk a boltra emlékeztető helyiségbe, már akkor furcsán fogadtak, pedig mondtuk, hogy a kiállításról irányítottak a kollégáik ide, hogy lehet próbálni. Az egyik helyiségükben folyt egy próba, így a másik részre vittek át. Tetszett, hogy itt külön teremben próbálhatnak a menyasszonyok, ez valamivel intimebbnek tűnt, bár jóval puritánabb volt, mint az előző szalon. Aztán jöttek sorban a kevésbé kellemes élmények, amik kizökkentettek az esküvői hangulatból. Az első a sürgetés volt a próba során, a másik helyen kényelmesen próbálgathattam és nézhettem meg magam a tükörben, itt feszültség hatotta át az egész atmoszférát. Ezen persze simán túl tudtam volna lendülni, hiszen mindenhol emberek vannak, mindenkinek van rossz napja. Aztán jött a készíthetnénk-e fotót magunkról kérdés. Határozott és rideg nemet kaptunk, csak akkor fotózhatnak, ha már lefoglalták a ruhát. Nos ez a hozzáállás nekem nagyon nem tetszett és szerintem rossz marketing, hiszen egy menyasszony, amikor lefotóztatja magát a ruhákban, otthon nézegeti még melyiket válassza, megvitatja a családdal és nagyobb az esély, hogy a befotózott ruhák közül választ. (Ennek köszönhetően nem készült ebben a szalonban fotó, így az egész posztba az Elite esküvői szalon fotóit láthatjátok.) Két ruhát próbáltam, teljesen lelombozott az egész és nem azért mert nem mutattak jól rajtam a menyasszonyi ruhák, hanem az eladók hozzáállása sürgetése törte le a lelkesedésemet. Az előző fennkölt élményt is megtépázta. A barátnőmet kis híjján kitették a próbafülkéből, mert jöttek újabb hölgyek próbálni, nem volt túl kellemes élmény.


Elite szalonban készült kép


Az egész kaland összességében nagyon felvillanyozó tapasztalat volt. Remélem adódik még valamilyen úton-módon lehetőségem ilyen szalonban próbálni ruhákat, főleg hogy itt a nyakunkon a báli szezon is (izgalmas bejegyzés lenne, no de ez nem rajtam múlik csak). Legalább másfél órát érdemes rászánni egy próbára, hogy megtaláljuk a stílusunknak megfelelő ruhát. Mindenképp azokat a helyeket ajánlom, ahol udvarias, türelmes a személyzet és megteremti az esküvő mesés hangulatát a menyasszony számára. Ilyen hely Nyíregyházán az Elite szalon, ahol mesés hercegnővé válik az ember próba közben.

A honlapjukon megtekinthetitek a kínálatukat is és Budapesten, Debrecenben is megtaláljátok az Elite szalont. http://www.eliteskuvo.hu/




És még gondolom arra kíváncsiak vagytok Botond mit szólt a képek láttán, nos nagyon tetszett neki és elégedett volt, hogy nem leszek csúnya menyasszony. De nem kell aggódni még nem kaptunk akkora kedvet az esküvőhöz, hogy rohanjunk az ékszerüzletbe. :) 

További esküvői bejegyzéseim:

EsküvőKiállítás 2015

Menyasszonyi fejdíszek saját képekkel

Egy menyasszonyi ruha több élete

Pár cipő


Osszátok meg kommentbe a véleményeteket élményeiteket Velem. :) Mi a véleményetek a ruhapróbáról? Milyen ruhát szeretnétek a nagy napon? Milyet viseltetek?