2015. január 12., hétfő

Esküvőkiállítás 2015. (1.rész)


Egyik nagyon jó barátnőmmel idén ellátogattunk a Nyíregyházán megrendezésre kerülő Esküvő kiállításra, ami aztán ruhapróbába torkolt, így egy nagyon izgalmas délután kerekedett a trendek megismerése mellett. Egy hosszú, olvasmányos, sok képpel tarkított cikkre készüljetek és lesz második része is, maga a próba.

(2.rész a Ruhapróba is olvasható a blogon ITT)












Loretta


A Korzó bevásárló központban került sor a rendezvényre a legfelső emeleten, már előre felmerült bennünk a kérdés, hogy fog ott elférni annyi cég és ruha, valamint miért is nem kapott egy ilyen színvonalú expó nagyobb színteret, a régi években megszokott helyszínt. A belépő nem volt vészes, 1000 Ft, de feltlik az emberben, hogy a cégek itt reklámozzák magukat, miért is kell belépő. A végén ezen túlléptem és barátnőmnek köszönhetően sajtó belépővel jutottunk be az eseményre. 3 nagy teremben kaptak helyet a kiállítók, valamint már az előtérben is láthattunk csodás ruhákat és kiegészítőket.







A esküvői ruhaszalonok mellett, fotósok, helyszínek, cukrászdák is bemutatták kínálatuk egy részét és prospektusokkal árasztottak el. Lélegzet elállító ruhákat láttunk mindenhol, megterített asztalokat, elegánsan dekorált környezetet és mindenhonnan finom ételek illatát "vitte a szél". Mindenki nagyon kedves és készséges volt, bár egy folyamatosan felmerülő kérdés a végére egy szerepjátékba kényszerített bennünket.





Ami számomra zavaró volt az, hogy egyből kézenfekvőnek vették, hogy menyasszony vagyok és mindenki a dátumról faggatott, amikor a nagy napot tartom. Első két helyen még magyarázkodtam zavarban, hogy még nem vagyok menyasszony, csupán a blogomra írok posztot, de így is valahogy őrültnek néztek (ezen a ponton örültem, hogy nem Botonddal mentem a kiállításra). Aztán feladtam és bájosan mosolyogva mondtam, hogy még nincs kitűzve a dátum és meghagytam őket abban a hitben, hogy bizony el vagyok jegyezve. A szteretopizálás azért sem tetszett, hiszen az esküvő minden nőt, lányt foglalkoztat, szeretünk szép ruhákat nézegetni, miért is csupán menyasszonyok privilégiuma az esküvő expó?

A barátnőmet örömanyának nézték, mivel idősebb nálam, és amikor bekapcsolódott a játékba és ő is menyasszonnyá vált a kínos kérdések miatt, mindenki megdöbben arcot vágot. Kérdem én egy 40 feletti hölgy már nem is házasodhat? Vagy, ha házasodik nem jogosult megtekinteni egy ilyen kiállítást anélkül, hogy meglepett fintorokkal találná szembe magát? Bocsánat a kitérőért, de leendő szociológusként emellett a jelenség mellett nem mehettem el. de folytatom a történetet immáron "menyasszony" bőrbe bújt farkasként. :)




Láttunk csoki szökőkutat, nem is egy fajtát. Nekem eddig csak a filmek kockái mutatták be a működését, most élőben is megcsodálhattam, bár egyértelmű, hogy ilyesmire a majdani esküvőmön nem lesz, már csak az ára miatt sem. Arra tökéletes volt ez az alkalom, hogy rájöjjek mik a fölös sallangok számomra egy esküvőnél és mik azok az elengedhetetlen dolgok, amiket szeretnék majd, ha a nagy napra sor kerül. (tehát egy nem menyasszonynak is hasznos egy ilyen kiállítás) A helyszínen is lehetett egy szalon jóvoltából próbálni, de két másik esküvői ruha kölcsönző szalonjában is biztosított ilyen lehetőséget bárkinek, amivel természetesen éltünk, na de ne szaladjunk előre.





A helyszínek közül is bő választék áll a rendelkezésére a nyíregyházi arák számára, szállodától, tanyáig megtalálják a számukra leginkább megnyerőt. Mivel a barátom virág nagykereskedésben dolgozik, így elég sokat hallok az esküvői helyszínekről és dekorációról, de élőben meg kell mondjam elbűvöltek a terítékek, pedig eddig ezt a fölösleges urizálásnak tartottam (tudom nekem is vannak előítéleteim, de küzdök ellenük).

Jó pár asztal terítéket néztem végig, így erről is szándékomban áll, majd egy posztot készíteni, pár DIY ötlettel. Azt mindenképp lényegesnek tartom, hogy a leendő házaspár személyiségét idézze meg a dekoráció, de szerencsére elég sok különlegeset láthattunk és hagyományosból is volt választék.








A lufiknak szerencsére leáldozóban van (nekem sosem tetszettek), most már a székek díszítése, és a csodás karácsonyi izzós megvilágítás a trend.
Ahogy a ruháknál, itt is a pasztell  árnyalatok és a letisztult elegancia a jellemző.



















Legjellemzőbb szín még az arany volt, így már elmondhatjuk, hogy nem csak a karácsonynak a színe, de a mostani menyegzőké is. A székeken pedig egytől egyig huzat és masni kap helyet, nincs mese a bútorok is felöltöznek most már.






















Az én legnagyobb kedvencem a virág dekorációs asztal volt, szerintem ez illene a stílusomhoz leginkább és a későbbiekben kinézett ruhához.






















Régebben, sőt most is játszottam az ötlettel, hogy piknik hangulatú esküvőm lesz és nagy meglepetésemre ehhez is találtam itt inspirációt. Botond imádná ezt a fajta rusztikus és játékos hangulatú dekort.













Na de tudom én, hogy a dekoráció érdekel mindenkit a legkevésbé, de még muszáj pár tortát is mutatnom, mert azok is lélegzetelállítóak voltak. Ezután pedig áttérek a ruha hegyekre, szóval akit ez a része nem izgat, az gördítsen! :)

Az élő virágos torta díszítés egyre inkább elterjed és meg kell mondjam gyönyörű, a fotók képtelenek visszaadni a csodát, amit élőben láthattunk.










Fagylalt verziójú torta előhozta belőlem a kislányt, talán egy ilyet még szívesen ennék, mivel nem vagyok nagy torta rajongó. A csodás formáik, művészi kialakításuk, viszont levett a lábamról és a vizuális szépérzékem komoly kielégülésben részesült általuk. (cikk végére még tettem pár fotót ezekről a csodákról)

















Na, de térjünk át a menyasszonyi ruhákra, öltönyökre, koszorúslányok öltözékére. A menyasszonyi ruhák között mindenki megtalálja a neki tetsző darabot, legyen az szűkebb, vagy királynős szabásvonalú ruha.



















Mindig is vonzódtam a régi idők ruháihoz, amit manapság vintage-nak neveznek. Először ennél a kompozíciónál táboroztunk le és sokat viccelődtünk, vajon Botond mit szólna egy ilyen zsabós darabhoz. Azt is megtudtuk, hogy előbb a menyasszony ruháját választják ki és csak ezután hozzá harmonizálóan válogatnak a vőlegénynek. Az én drágám megkönnyebülhet, mert én erre nem fogom rávenni, mindegy mibe lesz, érezze jól magát. Ezt a ruhát viszont szívesen felpróbáltam volna, annyira mesés volt.










Természetesen a vőlegények és menyasszonyok mellette a koszorúslányokra is gondolnak, de hazánkban nem kell halálra rémülniük a fátyol hordozóinak, mint az amerikai filmekben. Gyönyörű, mesés ruhákba bújhatnak kicsik, nagyok, akik ebben a megtiszteltetésben részesülnek. Amúgy van egy babona, hogy aki háromszor koszorúslány, az nem megy férjhez. Én négyszer tündölköltem ebben a szerepben, szóval majd kiderül igaz e ez, nem félek! :)












Mai világban már nem ritka, hogy a menyasszony is színes ruhát választ, így ebből is nagy választékot csodálhattunk meg. A szabás vonalak között is voltak nagyon különlegesek, tervezői darabokra emlékeztetőek.





















Sőt  fér több árnyalatát is sikerült jobban megismernem végre. :) Ekrü, elefántcsontszín, tört fehér, vajszínű és még sorolhatnám, mint kiderült a bőr tónushoz passzolóban tündökölhet leginkább a menyasszony. A szabásvonalak pedig felülmúlták minden elképzelésemet, pompás darabokat láthattunk mindenütt, zseniális fodrokkal és eséssel, rengeteg nagyon komplex vonalvezetésű ruha kápráztatott el.




















Egyik nagy szerelmünk mégis ez a török darab volt, ami 60 ezer forintért meg is vásárolhatunk, szerintem egyszerű, letisztult fazon.

 Sok kölcsönzőnél a leselejtezett darabokat kölcsönzési áron megvehetjük, így még a lányunkat is terrorizálhatjuk későbbiekben, hogy ezt viselje az ő esküvőjén.





























A klasszikus díszmagyar is megjelenik az öltözékek között, előszeretettel választanak az arák menyecske ruhának is ilyen darabot. Ennek kifejezetten örülök, hogy a hagyományok ebben a multikulturális világban is megőrződnek. Ez azért is lehet szerencsés választás, mert egy nagyon különleges darab, ami más alkalmakkor is viselhető és mégis  magára vonja a figyelmet. A divatban szinte minden szezonban egy-egy tervező előveszi ezeket a motívumokat, a sujtásos kabátokat, így örök darab lehet a szekrényünkben. Másik praktikus érvem a férfiak díszmagyarba bújtatása mellett, hogy könnyen felismerhetővé válik bennük a vőlegény. :)






Illatmintákat is kaptunk a Douglas parfüméria jóvoltából, valamint kedvezmény kupont a sminkeléshez, szóval lehetséges, hogy ilyen vonalú poszttal is jelentkezem majd. :)
















A szórólapok, illatminták és kiadványok
Tudom a helyszínekről, gyűrűkről, kiegészítőkről és a cukrászdákról, valamint sok másról nem írtam, de ez nem véletlen. Szeretnék ezeknek külön bejegyzést adni, amiben bemutatok párat a későbbiekben részletesebben, viszont erre még nem tudom, hogy mikor kerül sor.

Mindenkinek ajánlom, hogy egyszer menjen el esküvő kiállításra, hiszen a vizuális élmény mellett sok érdekességet tudhat meg, ráadásul kedvet kaphat a menyegzőhöz, valamint a házassági fogdalom megújításához is. :) 






Maricától pedig kaptam egy Esküvői naplót ösztönzésként, aminek azért is örültem, mert sok érdekes indformációt találtam benne, amiket majd a bejegyzésekben meg is osztok veletek. :)





















További esküvői bejegyzéseim:

Menyasszonyi fejdíszek saját képekkel

Egy menyasszonyi ruha több élete

Pár cipő




Ti milyen ruhára, tortára, dekorációra vágytok az esküvőtökön? Milyen volt, aki már a nagy napon túl van? :) Jártatok már esküvő kiállításon? Mi tetszik a legjobban?