2014. július 2., szerda

Utazós neszesszer

Régebben írtam már mi is van a neszesszeremben, amit ITT találtok (bár ahogy most átolvastam lehet ideje lenne új ilyen bejegyzést írnom, mert sok minden változott), most a nyaralós szütyőmet mutatom meg Nektek.



Fogkefe, fogkrém persze az alap minden utazásnál, és nem foglak untatni a sminkes neszesszerem ecsetelésével, hiszen fentebbi linknél ezt megnézhetitek. Amiből lehet én utazó méretűt csomagolok, ezeket a legtöbb drogériában be lehet szerezni, így nem kell plusz öt kilóval számolnom a csomagolásnál, hiszen csak annyit viszek, ami pár napra, két hétre elég.



Hajra

Sampon

Ha 3-4 napra mész, akkor mindenképp érdemes betenni egy kis mérető sampont. Ha húzni akarod az időt a hajmosásig, jó módszer a száraz sampon használata, ami felfrissíti a hajat (a hintőpor is jó erre a célra). Tenger, vagy medence után érdemes kimosni a sós víz, vagy a klór, hogy ne roncsolja a hajszálainkat.



Balzsam

Sok napfény, klóros víz, sós tenger, érdemes valami ápoló pakolást, vagy balzsamot is betenni. Az utazó méretűek hosszabb nyaralásra is elegendőek. Ha helyet akarunk megtakarítani a kettő az egyben termékeket javasolom.

Hajkefe

Én egy picire szavazok, így kevés helyet foglal.



Hajhab

Ebből is több márka kiadta már az utazó méretet, inkább ezt vidd, mint a giga flakont.

Arcra

Krém
Vidd magaddal az arckrémedet, hiszen itt se szabad elfelejtkezni az ápolásról. Ha a nagy tégelyt nem akarod cipelni, érdemes átrakni kis szemkörnyék ápoló dobozba a hidratálódból. Én sose dobom ki a krémek üvegeit, mert sokszor jól jön ilyen esetekre.



Micellás víz
Smink lemosásra és a bőr faggyú termelésének normalizálásra is fantasztikus készítmények. Ezeket is lehet utazó méretben kapni, de kis üvegcsébe át is tehetjük.

Kozmetikai vatta
Arclemosáshoz fontos kellék, ne hagyd otthon.

Egyéb

Körömvágó olló és a körömreszelő
Törvényszerű, hogy letöröd a csodás körmeid a nyaraláson. Én egyszer húsig beszakítottam a lábkörmöm, nem volt nálam körömolló, késsel nehéz segíteni ezen a problémán, így nyomatékosan ajánlom ezt az eszközt. Ráadásul az olló jó a sebtapasz vágáshoz és még millió esethez.



Szemöldök csipesz
A normál neszesszernél is írtam, hogy legyen velünk, de itt is megemlítem, hogy ne maradjon ki.

Borotva
Sajnos a nyaraláson is nő a lábunkon a szőr, de ha még gondosan szőrtelenítettünk akkor is elfér egy borotva a neszesszerben.



Nedves törlőkendő
Frissítő kendőt és intim törlőkendőt is tégy be, biztos, hogy legközelebb már nélkülözhetetlennek fogod találni.



Naptej
A nap káros sugarait most nem ecsetelem és a leégett bőr érzetét se írom le. Érdemes betenni egy flakonnal ebből.



Patika



Sebtapasz
Kagylóba léphetsz a tengerparton, beszakadhat a körmöd, vagy csak lehorzsolod magad, jó ha van nálad pár sebtapasz. Ráadásul a városnézésnél fel is törheti a lábad még a kedvenc kitaposott cipőd is, velem volt ilyen, ne légy rest betenni ezt a kelléket.

Betadin
Kisebb nagyobb sérülések fertőtlenítéséhez elengedhetetlen, jobb óvatosnak lenni. Egy zacskóba tedd az üvegcsét, ha kifolyna véletlen se okozzon kárt a neszesszerben.

Fájdalomcsillapító, lázcsillapító
Sajnos a nyaraláson is fájhat a fejünk, belázasodhatunk, így ezeket semmi esetre se hagyd otthon. Én ajánlom, hogy néhány szemet vágj le a levélről, így nem kell az egészet cipelni. Még egy jó tipp, hogy a gyógyszertárakban lehet kapni gyógyszer adagoló dobozkákat (A hét nap van rá írva). Én ebbe szoktam beletenni a fájdalom, lázcsillapító, széntabletta és egyéb gyógyszereket a levélről levágott darabokban. Kevesebb helyet foglal és könnyen megtalálható.

Tampon, betét
Ha nem is esedékes a menstruáció, akkor is legyen egy két darab tampon nálad biztos, ami biztos alapon.

Fogamzásgátló
Ha szeded semmi esetre se maradjon otthon, a nyaraló helyen nem valószínű, hogy fel tudod íratni.

Széntabletta (gyomorrontást megelőzve)
Nyaraláson előfordul, hogy nem jó helyen eszel, így érdemes széntablettával is felkészülni. Más gyomorfertőtlenítőket is lehet kapni, a gyomorégésre hajlamosaknak is vannak pirulák.

Neocitrán (megfázás első tüneteinél ihasd)
Megfázás első tüneteinél én azonnal Neocitránhoz nyúlok és így sok esetben megelőzöm a betegséget. Ajánlom, hogy ide is vigyél egy két tasakkal.

Fenistil Gél
Leégésre, rovar és medúza csípésre is tökéletes, ne felejtsd otthon.

Calcium Sandos
Allergia, bármikor kiüthet. Egy hegyalján engem rommá ettek a szúnyogok és elviselhetetlenül viszkettem, így hozatnom kellett Calciumot és az segített is. 

És ami ne maradjon ki a nyaralós csomagból, de hajlamosak vagyunk elfelejteni:

Fürdőruha (2db)
Én ajánlom, hogy minimum kettőt tegyél be, így ki is tudod öblíteni a strandolás után és nem kell a száradásra várni így. 

Törölköző
Én ebből is kettőt viszek mindig, egy a strandra, egy pedig zuhanyzáshoz. 

WC papír
Én ezt mindig elfelejtem valahogy és a nyaralás első napján irány a bolt és ott vagyok egy csomó tekercs WC papírral, ami sok arra az időszakra.

Zsebkendő
Nem kell magyaráznom, jól jön mindig.

Zacskó a szennyesnek
Én a tiszta zokni, bugyit is zacskókba teszem megvédve a szennyeződésektől. A koszosat meg értelemszerűen elzárom egy szatyorba.

Plusz egy adag ruha (megázás, leevés, leivás okozta sérülések miatt)
Minden csomagolásnál rakok be egy plusz adag ruhát a biztonság kedvéért. Ha 4 napra megyek akkor 5-6 felső simán jön velem.

Hajszárító, hajvasaló (már, akinek ezek kellenek)
Hajmosás után a frizuránk elkészítéséhez fontos kellékek. Van akinek van otthon utazó méretű, vagy összezárható hajszárító, vagy vasaló. Én alapból ezeket a kisebb elektronikai cikket vásárolom praktikus, utazóbarát mivoltuk miatt.

Hajgumi
Ez tök logikus hogy kell, mégis sokszor otthon marad.

Papucs
Víz állót célszerű venni, zuhanyzáskor, strandon is praktikusabb. A tengerpartra pedig gumisat ajánlom, a kövek, tengerisünök és kagylók elkerüléséhez.

Könyv 
Sajnos a nyaralás alatt is előfordul, hogy esik az eső, rossz az idő, ilyen esetben jól jön az olvasni való. Külföldön pedig lehetőség sincs magyar könyvet keríteni, pedig napozás közben is szórakoztató az olvasás.

Ha már a neszesszereknél járunk a férfiak harci kellékeit is összegyűjtöttem egy régebbi bejegyzésben Mi kell a pasi neszesszerbe? címmel.

Nézzétek meg Gina idén mit vitt a VOLT fesztiválra magával: Mit vigyünk magunkkal?