2014. július 28., hétfő

A zsenik kávéja, avagy az agy doppingja. KIPRÓBÁLTAM

Nemrég olvastam, hogy a szilícium völgyben a egy zseni  Dave Asprey nevű techguru egy speciális kávét fejlesztett ki, ami növeli az IQ-t és még fogyaszt is. Na ná, hogy kipróbáltam és egy hétig minden nap ittam egy bögrével a golyóálló kávénak nevezett csodaszerből.















A tibeti jakvajas tea ihlette meg, amit tovább gondolt és kávéval helyettesítve a teát egy erősebb szert hozott létre.


Meleg kávéba könnyen megolvad a vaj és a zsír

Asprey azt állítja, mióta fogyasztja a keverékét fogyott 40 kilót, 12 ponttal nőtt az IQ-ja és napi 5 óra alvással beéri naponta. Hát ez nagyon jól hangzik és ami még meggyőzőbb, hogy 5 évig vizsgálta tudományos kísérleteknek vetette alá, vagyis orvosilag bizonyítottak ezek a hatások (tehát semmi káros nincs benne!, de mi is lenne a kávé, a vaj, vagy az egészséges kókuszolaj?) . 



Recept:


-2 evőkanál teavaj

-1 teáskanál kókuszolaj (kókuszzsír)
-2,5 dl kávé

Az egész nagyjából 500 kalória.



Kókuszolajat már sok hipermarketben is lehet kapni, de bioboltokban nagy kiszerelésben 1000 Ft körüli összegért beszerezhető. Tea vajból a drágábbat vettem, biztos ami biztos. A kávé pedig a megszokott márkám maradt. 


Amikor még nem olvad bele a vaj és a kókuszzsír

Elég undorítóan hangzik a keverék, aztán belegondoltam, hogy a tipikus angol fekete teába is szoktak vajat tenni és mennyei, így nyitottan álltam az új gasztro élményhez. Amúgy is vedelem az almaecetes vizet, ami nem túl finom és, ha fel vagyok fázva a cickafarkfű teát, ami rémes, szóval ezeken ez se tehet túl gondoltam. A keverék tejes kávéra emlékeztető színű és elég finom illatú. Ezután belekortyoltam és csodálatos selymes tejszínes kávéhoz hasonlító ízt tapasztaltam, aki nem szereti a kávét az is könnyen el tudja fogyasztani, mivel tompítja a jellegzetes keserű aromát. Nekem ízlik és mivel cukor nélkül iszom feketén a kávét amúgy is, így felüdülés volt ez az élmény.



A keverék nagyjából fél óra múlva ütött be, felpörögtem, energikusnak éreztem magam és alkotási kedvem is beindult. Azt vettem észre, hogy az osztott figyelmem is még jobbá vált. A régen fél készen álló cikkeket is rendre befejeztem, amik már régóta sorakoznak a blogon. Azt hihettem volna, mint örök kételkedő, hogy ez csak a placebó hatás, no de ennyi napon keresztül? 



Fogyást ígért, nos első nap után azonnal fogytam, pedig sok sok fagyi és kaja ment le a kávé mellett. Én nem tapasztaltam, hogy csökkentné az étvágyamat, de az feltűnt, hogy többször, de kevesebbet ettem egyszerre. Az ízek iránti csillapíthatatlan vágy viszont csitult, ami a diétáknál ugye a legnehezebb rész. Mellékhatásként hasmenést ír, de én ezt a kellemetlen tünetet nem tapasztaltam, viszont begyorsult az amúgy csiga lassúságú anyagcserém jelentősen már az első napokban. Mivel állapot felmérés is a teszt közepén volt, megállapították, hogy az anyagcserém megfelelő ütemű és én ezt ennek a keveréknek tudom be abszolút.
Egy rohanós reggelen

Néhány nap fogyasztás után azt vettem észre, hogy később fekszem le, mint szoktam, megmagyarázhatatlanul sok energiám volt és egyszerre még több dolgot tudtam csinálni és koordinálni, mint máskor. A holt pont minden délután 2-3 között ütött be, pár percre ólmos fáradtság tört rám, de amikor lehetőségem lett volna simán, hogy lefeküdjek aludni, mire eldőltem az ágyon el is múlt a késztetés és ismét energikus voltam. Magyarul ez a holtpont pár percnél nem tart tovább. Sokkal több posztot készítettem és kreatívabb ötleteim voltak ezen a héten és én ezt ennek a kotyvaléknak tudom be. A környezetem is észrevette ezt, így már anyukám és az öcsém is issza reggel ezen doppingszert. Bátran ajánlom mindenkinek, aki jobban szeretne teljesíteni, több időt szeretne nyerni (hiszen így megnyúlnak a napok, időrés alakul ki:)) és aki fogyni szeretne.

Egy hét után bizton állíthatom, hogy sokkal több energiám van egész na, kitolódott az ébrenlétem, 6 óra alvás teljesen elég. Okosságot nem tudtam felmérni, de probléma megoldó képességem és kerativitásom szerintem jobban teljesít, amióta iszom a golyóálló kávét. Fogyás? Nos 1 kilót leadtam, méghozzá úgy, hogy direkt abbahagytam előtte a diétám, hogy teljesen reális képet fessek a súlyom változásáról és ezalatt az egy hét alatt normálisan ettem. Más esetben híztam volna, de most fogytam is. Lehet ez lesz a tökéletes diéta nekem, de azért a fogyásról szóló résznek adjunk még egy hónapot, hogy levonhassuk a konzekvenciát.

Úgy döntöttem, hogy facebookon beszámolok időnként majd a tapasztalataimról ezzel kapcsolatban, hogy még relevánsabbá váljon az a bejegyzés és teszt.